Saturday, February 11, 2006

Svenskar

Antligen har svenskarna dykt upp. Forutom Lindeberg o Lindberg dok Bosse Ringholm upp. Alla verkade vara pa stralande humor och det kan de val vara an sa lange nar bara forsta dagen utan svenska medaljer gatt. Traffade Johan Rojler i morse och han troddde sig ha battre chans pa 10.000 an dagens 5.000.
Fru Bush var inte har utan formodligen hade man blandat ihop Bush o Blair for Fru Blair var har idag. Det ar inte mycket att se har men eftertraktat att komma in da man latt traffar tavlande och som idag kanda personer.
Bade danska och svenska curlingteamet radade glatt upp sig for fotografering nar jag bad om det.
Man blir allt latt paverkad av alla ungdomar har. De jagar namligen pinns och jag fick min forsta idag! At lunch med en dam som jobbar med oss och jobbar for Vancover 2010 och hon visste hur eftertraktatde de var.
Har nu forsokt besoka stan tva em i rad. INTE helt latt kan jag saga med alla manniskor overallt. Lyckades ochsa ta mig in pa Plazan for medaljutdelningen men det var lite for tidig for Andrea B. att vara dar.
Om ni nagonsin har akt buss i Stockholm under rusningstid sa ar det som en flugskit mot hur det ar har. 20 stittplatser och 96 staende gar det in och sa har det varit nu om kvallarna. Man kan tro att det da ar lang tid mellan bussarna men nejda, ca 7 - 10 min och alla lika fulla.
For den som vill besoka Turin sa verkar finnas en hel del parlor. Vackra gallerier i mycket gammal stil och byggnader liknade de i Venedig. Ett o annat museum ska vara sevart sa vi far val se.
I varje fall ar omgivningarna rena uppenbarelsen dar bergen tornar upp sina vita ryggar mot en knallbla himmel. Langtar redan till min lediga dag for skidskytte 14/2

No comments: