Sunday, February 19, 2006

Sista veckan

Schemat ar spikat. Jag kan packa pa onsdag for att komma ivag pa sondag! Det ar sa mycket nu. I kvall hoppas jag komma in pa tjejernas hockey final. Har annu ingen biljett men hoppas det loser sig. Idag saljer man ut hockey biljetter for 3 E till allt utom finalen.
I helgen var det festival:Blanco Notti. En gammal kristen haendelse ligger till grund och staden har alla museer, affareer och caffer oppna till 5 pa morgonen. I lordags var 300.000 manniskor ute pa gatorna. Mycket musik och upptradanden overallt. Det var svart att hitta ett stalle som inte var fullbokat men lyckades till slut. Tryckte mig in i bussen nar jag skulle hem.
Igar dok det upp en dam fran London. Hon tillsammans med min familj ingar i en varldsomspannande organisation som erbjuder varandra att bo tva natter utan kostnad. Grunden ar att man ska gilla att ta emot andra manniskor och respektera varandras olikheter. organisationen statade efter andra varldskriget och har fredstanken som sin grund.
Nu borjar vi ochsa ladda for sondag 26/2 da man kan byta bort sina klader har inne i byn om man vill. Spekulationerna floder kring hur muyckt vara klaeder ar vaerda. Byxorna OK men vem vill ga med TORINO 2006 overallt pa en jacka!
Under helgen har det vaellt in anhoriga till athleterna, mer aen under vardagarna. Min familj kommer jag att visa runt i morgon.

No comments: