Wednesday, February 22, 2006

Semifinal

Just nu sitter jag med biljetter till em dagens semifinaler i Curling/damer! Vi fick 12 biljetter igar sa det ska bli kul att dra ivag. Efterat ska vi till Heineckenhus for att smaka av oelen. Det are Hollandernas hus och alla medaljorer kommer dit och visar upp sig.
Igar visadde jag runt min vaerdfamilj har i byn. Omradet har forr varit ett grossistlager for frukt o gronsaker. 2007 kommer platsen att anvaendas for Student OS och daerefter saljas ut till mestadels pensionarer och kanske aeven till studenter.
Under em igar var jag till ett vinotek dar man for 5 Euro fick ett glas vin och en buffe fylld av smaratter fran Piemonteomradet. Den haer delen av staden liknar Gamla stan en hel del med sina tranga gator o kullersten.
Till middaen fortsatte jag med familjens aeldste son o hans fru till ett Pizzastalle som drivs av gamla fotbollsspelare. Tyvarr kommer jag inte ihag namnen. I varje fall var det kanongod Pizza.
Under morgonen har vi ochsa klarat av fotografering av morgonganget. Vi lurade in en amerikanare att ta kort med 25 kameror!
Bo Berglund, medicinskt ansvarig i truppen och min larare pa idrottsmedicinkurser,berattade att forkylningslaget i truppen are lugnt. Mest are det ledare som drabbats. det forstar jag for de har det inte laett med alla Italiensk byrakrati och tvingas rusa omkring overallt. I morse tex stod tva svenska hockeyspelare o ville in fore 8.30. vi oppnar da for de som inte har accrediteringar, o till slut lyckades jag overtala min chef att gora undantag. Om de spelar ikvall eller ej vet jag inte. Tror de hette Hedstrom o Kronvall.
Ha det!

No comments: