Monday, February 13, 2006

Hockey

Nu borjar det rora sig mer o mer manniskor inom omradet. Vi har fatt ta over allt mer sakerhetsproblematik jamte vart dagspassarbete. Sakerhetsfolkets volontarer traffas aldrig pa nagra moten sa det kan inte vara latt att veta vad man ska gora nar saker andras!
Traffade S. Lindeberg i morse som varit ute vid flygplatsen o tagit emot svenska hockeykillarna. Dar hade man en oerhoert noggrann bagagekontroll men de verkade hinna till sin kvallstraning i varje fall.
Vid shiftets slut idag kom en kille ned 10 biljetter till Sverige - Italien. Vi lyckades lagom komma till andra perioden. Publiken var helt fantastisk. Sjong och tjoade for Italienskorna hela tiden. Vi svenskar syntes vid de elva malen.
Efter att i gar fangat svanska curlingtjejerna pa bild kopte jag idag biljett till Curlingfinalen. Herrarnas are utsald sedan laenge. Man kanner pressen att veta att man kan kopa nu men att det kan vara for sent i morgon!
Nu hoppas jag pa fint vader i morgon da jag ska pa skidskytte uppe i bergen. det blir min forsta lediga dag efter 6 arbetade. Har sen biljett till Damernas alpina kombination 17/2 som jag ska se pa tillsammans med den andra svenskan som jobbar pa Gastpass sidan.
For er som undrar om det are vart modan mad att arbeta 8 timmar om dagen sex dar i strack sa kan jag saga att det ar det!!

No comments: