Saturday, November 13, 2010

Varkala beach

Mina fordomar om Indien, ja egentligen vet jag inte vad de var. Maste dock blunda ibland for det are sa sorgligt med all fattigdom. MEN vilket underbart gronskande omrade. Vattnet are perfekt och vi bor 10 m fran beachen. Den har beachen anvands till 16 dagens cermoni efter man brannt en av och familjen gar da till en prast liknande man och genomgar en ritual. Det var otroligt manga manniskor pa plats i morse. Efter en harlig simtur bland de hoga vagorna smackade jag i mig en typsik vasterlandsk frukost, fick information om auroveda och har bokat in mig for 3 dagars behandlingar. Har aven besokt en skraddare med tyg jag kopt i Madurai for att fa en blus o kjol uppsytt, Vi far val se hur det blir. Maria Chriatian Annika Hakan och jag har sen vandrat utmed beachen flera timmar , at en harlig fisk/rak lunch och sen besokt en annan resort. Hit kan manga svanskar sakert aka for att verkligen stressa av. Na nu vantar massage
Elisabeth

No comments: