Saturday, July 24, 2010

Snart Kroatien



Oj vad märkligt det känns idag. Äntligen klar i huvudet efter alla dessa dagar med värme och då DÅ BÖRJAR jag längta efter vår Kroatien resa i september. Det är inte mycket som behövs för att huvudet ska göra kullerbyttor.





Ivarje fall i Kroatien så kommer det att vara ett 10 tal i gruppen som valt att cykla på en del utflykter. Mountainbike och hjälm är bokade. Bl.a har jag fått höra om en mycket speciell grotta. lång men inte djup och i "marknivå". Den ligger mycket vackert strax intill vägen mellan Zadar o Zagreb. Hit kommer vi oxå att kunna cykla , övriga som vill med får åka buss.


Har ni nu hittat något bra att ha på fötterna? Ja det behövs i Kroatien. Gör det inte ont under fotsulorna så är det i varje fall stökigt utan något på fötterna när man ska ta sig upp ur det kristallklara vattnet. Foppatofflor kan gå bra men brukar ha en tendens att trilla av, men de flyter ju. Paddlartofflor är absolut bäst då de oxå torkar fort.



Många följer med till Plitvice. Jag längtar dit. En ljuvligare upplevelse är svårfångad!
Har du missat att anmäla dig så är det inte för sent ännu, för nu vet jag vilken storlek på buss vi har och några platser är tomma.

Glöm nu inte att packa lätt då man "alltid" handlar något. Om du tar med stavar och inte får ned dem i väskan så är det bra om du kontaktar mig.


Tänk på att Kroatien ännu inte är införlivat med EU och därför är det bra att se över sitt sjukförsäkringsskydd utom lands. Oftast har du det i hemförsäkringen. kan vara bra att kontakta sitt föräkringsbolag.

No comments: